Velenje.com uporablja piškotke, ki so nujno potrebni za delovanje strani ter piškotke zunanjih partnerjev, s katerimi beležimo statistiko obiska. Več o piškotkih najdete tukaj. S klikom na povezavo soglašaš, z uporabo piškotkov: Sprejmi

  Velenje.com
 Vzdevek  Geslo   Nov uporabnik | Geslo? 

S prijavo potrjujem, da sem seznanjen(a) s pravili GDPR 

Velenje.com : Diskusije : Naredi sam : Vprašanje
 

si za gotovino? (Neznan 26.10.2023 14:47)

Do konec meseca se zbirajo podpisi za vpis gotovine v ustavo. Se pravi v ponedeljek je zadnji dan.



ex sulc mare    (26.10.2023 14:59)
Ante Gotovina, hrvaški junak ? Zakaj ga je potrebno vpisati v Ustavo republike Slovenije?
motofrik    (26.10.2023 17:00)
Zato, ex sulc mare, ker je Johny Cash tako rekel.
Obraz-    (26.10.2023 17:12)
Seveda sem. Kje se dobiva?
nudi82    (26.10.2023 18:55)
Jaz sem pa za ukinitev gotovine. Ker vsi ki imajo nakrade denar bodo sramaki čez noč. Pa fušerjev se bomo znebili, tako da bo delo spet cenjeno.
motofrik    (26.10.2023 19:21)
Načeloma, kdor ima za iz rok v usta, ne bo prikrajšan. Starejši ljudje, ki bankam ne zaupajo in imajo prihranjen denar (za pogreb, pravijo) doma.... Pa ljudje, ki varčujejo doma, da jim ne gre vse 'v prihranke' in se jim zmanjšajo otroški, štipendije,...
nudi82    (26.10.2023 19:36)
Motofrik, kar naštevaš je najmanjši problem. Gotovino zagotavljajo tisti, ki se izmikajo davkom ali pa imajo ogromne podkupnine v sefih, kot eden iz Florjana ki ne ve od kot ima 3mil eur. Če umaknemo gotovino, so vsi taki pacienti srotleki čez noč. In kot si prav ugotovil, navadnemu delavcu se nebi spremenilo nič.
nudi82    (26.10.2023 19:36)
Zagotavljajo= zagovarjajo
tincek    (26.10.2023 20:06)
nudi82, motofrik sse strinjam za vama. Me zanima kdo ukinja gotovino v Sloveniji. Zakaj to zbiranje podpisov. Kdo se boji tega ???
Lucky H.O.G    (26.10.2023 20:17)
nudi82: a ti to resno? kk le filajo račune po davčnih oazah? tk da kufre dnarja tja vlačijo? tisti iz florjana je pač mal bol bogi u glavi, pa se ne zna it tega...

za obrtnike se pa tudi ne boj, da neb mogli več fušat...

boj se pa zase, ko ti bo banka vlekla provizije za vsak nakup, tako kot že imajo na norveškem... tak da malo razmisli, predno blekneš kake take bedarije
nudi82    (26.10.2023 20:19)
Tincek, boji se tisti ki ne more dokazati od kje jo ima ali pa dela na črno.
Pardon, dilerji so še tukaj, ker kartica je da narediš črtico, za plačilo pa nisem ziher! Hahaha
nudi82    (26.10.2023 20:24)
Lucky H, me ne skrbi. Sem za ukinitev gotovine in pika. Pa da vidim kdo bo še frajer.
Dvomim pa da je kdo kufre dnarja vozil v oaze, ker je omejitev koliko lahko na enkrat neses kam gotovine in če moraš skriti miljone jih tezko zvoziš, tudi če ti žena pomaga, drugi pa itak ne smejo vedeti. Primer, mislim da je 15k eur ali celo 12k. To pomeni 83x let v davcno oazo za miljon. Mal bluziš. Dejstvo je da se za normalnega državljana nič ne spremeni.
jeja    (26.10.2023 20:25)
https://gotovina.info/
BuddhaMonk    (26.10.2023 20:35)
@nudi82:
Ce ukines gotovino, bodo kriminalci pac drugo obliko nasli. Recimo kriptovalute. Ali pa drage kamne.

Kaj pa ti? Ko bos prijatelju posodil 100 eur, bos napravil bancno transakcijo. Enako ko bos otroku dal zepnino. Ali ko bo babica dala vnukom za sladoled. Itd.. za normalnega drzavljana se torej spremeni, da se bo mnogo vsakdanjih transakcij otezilo (najlazje je dat bankovec) ter da bodo vse transakcije zabelezene. Zakaj bi nekdo moral vedet za vsako tvojo transakcijo? Saj tudi kamere verjetno ne zelis, da ti bo sledila na vsakem koraku.
nudi82    (26.10.2023 20:52)
BuddhaMonk, ker vse prilive domin na bančni racun, vsi točno vedo koliko imam oz. pardon, vsi ki to lahko spremljajo. Ali bodo čisto vse transakcije obdavčene ne vem ne jaz ne ti. To so ugibanja. Sigurno bodo na banki paketi kot so danes, jaz ne placujem nič provizij na poloznice, dvige na bankomatih itd.
Verjetno bos lahko ožjemu družinskemu clanu tudi dal zepnino brez provizije.

Kar se pa dragih kamnov tiče, ali pa zlata je pa bosa. Kako bo đanki kupil drage kamne ali zlato za šus. Jaz pri mojih letih se ne bojim da bom dočakal negotovinsko poslovanje, če pa bo pač bo, kot pravim nič ne skrivam in me ni strah.
niet    (26.10.2023 21:23)
Nudi82… kaj pa, ko ti bodo zaradi nespoštovanja zakona, zaradi slabe ocene zaklenili račun za 2 dni, teden dni, mesec, da ne boš mogel nič kupiti. Se ne bo zgodilo ne. Poglej Kitajsko. To hočejo, to bi radi dosegli. To niso teorije zarot. Niso pravljice. Poslušaj med vrsticami njihove govore. Boš videl, da to ni tako nedolžno kot to hočejo prikazati. Se ne boš hotel cepiti te bodo kaznovali. Kako? Tako, da ti zablokirajo račun. Vibsi kar želite digitalno valuto ampak je to še dodaten zapor za nas in naše suženjstvo. Isto so 15 minutna mesta. Vse za nadzor državljanov.
Jaz si pa ne želim digitalne valute. Ker bodo imeli totalni nadzor nad teboj in tvojim kupovanjem. Zato pa je CBDC. Centrralizirana ena banka. Hvala bogu so projekti, ki ponujajo decentralizacijo.
nudi82    (26.10.2023 21:31)
Aha, Tarče je konec, komentiranje se nadaljuje. Hehehe
Vsaka stvar ma pluse pa minuse. Dejstvo je da slej kot prej nas bodo zasuznjili, tako ali drugace. Kaj ti koristi gotovina, če te zaklenejo v občino ali celo v hišo. Imajo vse možnosti, tudi če ti ne vzamejo gotovine. To je kot včasih, bil je denar pa banan ni bilo, zdej je pa banan kolikor hočes, pa si jih ne morejo vsi kupiti.
Predvsem pa ne razumem kaj si ljudje kupujete da kdo nebi smel vedeti ( razen stvari, ki si jih ne morete privoščiti po legalni poti). Ne vem, razmišljam
niet    (26.10.2023 22:02)
Spomni se klasike iz devedesetih

https://youtu.be/OrWcEGDXOUg?si=uXuIY2OJxaK-m91z

Si malo sebičen vidim. Ti digitalnega denarja ne boš doživel to si pa želiš nam, svojim otrokom in vnukom.

Na Hrvaškem se mi zdi, pripravljajo zakon, da bi ljudi razlastlinili in jim odvzeli kar posedujejo. Tudi to želiš svojim otrokom? Aja saj jim pomoje ne boš pustil nič, ker se morajo sami boriti. Tudi ti si sam ustvaril to, kar imaš. Zdaj si pa predsravljaj, da pridejo in ti to, kar si gradil celo življenje kar tako vzamejo. No saj kot praviš ti tega ne boš doživel.
Poglej kaj delajo hrvatom s svinjami. Zdaj pa bodo morali kupovati od drugod, saj svoje ne smejo klati.
Saj ni štos v tem, kaj si kdo kupuje ampak v tem, da želijo imeti nadzor nad tabo in tvojim življenjem.
To se lahko ustavi, če bi se vsi uprli temu ampak vidimo kako je. Pol cepljenih, pol necepljenih. Pol za Ukrajino, pol za Rusijo. Pol za Palestino, pol za Izrael. Pol za leve, pol za desne. Skregaj in vladaj pravijo.
nudi82    (26.10.2023 22:20)
niet si me presenetil, glede na tvoje prebrane odgovore v drugih temah. Če ti misliš da že nimajo nadzora nad nami se motiš ( telefon, razna socialna omrežja, itd). Imajo te povsod, sam mislim da se jim s tabo in mano še zanenkrat ne da ukvarjati.Tudi pri nas se govedina kolje samo pod nadzorom države ( kao zaradi norih krav). Jaz nikomur nic slabega ne privoščim, ampak pravilo je da proti vetru ne moreš scat. Kar si bo elita zmislila tako pac bo. Zdej kot ti praviš ce je ukinitev gotovine totalna kontrola, prav, jaz mislim drugače. Te ne obsojam, ampak ti zelim predstaviti dejstva, da nas že imajo če bi to hoteli. Jaz sem se bolj nadzorovanega počutil ko nisem smel iz občine, zaradi prehlada. Otrok pa nimam, ker si ne predstavljam da bi na tako pokvarjen svet, spravil nekoga ki ga imaš najbolj rad na svetu. Mi pa ni vseeno za današnjo mladino, ko vidim da so popolnoma nesposobni, nekulturni in asocialni. Dolgo sem mislil da sem se narobe odločil, pa vidim da sem kar prav naredil. Vsakemu svoje, jaz poizkušam živeti po svoje, se pa seveda moram prilagajati spremembam, ki mi tudi niso všeč, ampak nimam kaj.
tincek    (26.10.2023 22:59)
nudi82 Kakšen halo je a bil pred nekaj leti ko je država hotela uvesti , da lhko sp v trgovini kupil mislim da samo za 50 eur ostalo pa na naročilnico ali kartico. Vpili so da bodo propadli. In to skupaj z obrtniško in gospodarsko zbornico. Problem je v tem da se veliko dela na fuš četudi si sp. Potem pa se z gotovino dobi plalčana storitev, davek pa ni odveden. Po moje bi res moralo ostati gotovinsko plačilo do določenega zneska. Jaz pa že tako nekaj let plačujem samo z bančno kartico, skoraj 95%. Kar se pa nadzora tiče je seveda vprašanje če je to nadzor. Googlu in še marsikomu zaupamo svoje podatke potem se pa čudimo od kot jim to. Tu je pa seveda še Facebook, Watsap, Viber,... Kaj vse izveš gor. Kdo se s kom druži, kje je bil, ima stanovanje nekje pri sosedih, itd ...
nudi82    (26.10.2023 23:14)
Tincek o tem razlagam. To bi bil edini način da bi država pobrala ves DDV. Dokler bo gotovina se ga bo pa kradlo. Vemo kdo ga največ skrije ( vsa storitvena dejavnost, ki ima opravka z končnim kupcem). Nikoli nisem razumel, greš odpreš s.p. ali d.o.o., sprejmeš pravila igre, zato si odpru dejavnost, potem pa kradeš DDV in to kradejo DDV, ki ti ga tako plača končni kupec. In ker posel ni zaveden, se s tem izogne tudi davka na dobiček. Država je 2x ukradena. Jamramo pa vsi, zakaj to ne štima, pa zakaj ono ne štima. Zato ker folk krade kjer se da. ( pa sam ne mi zdej kaj tebe država krade pa te finte). V drzavi so pravila igre taka, ce komu ne pašejo se pa odseli. Jih poznam veliko ki so šli v svet, pa vsi nazaj pricapljali.
niet    (27.10.2023 6:34)
Nudi82 se strinjam s teboj, da nas nadzorujejo že preko telefona, pametne televizije doma, preko socialnih omrežjih. Ampak je razlika v tem, da tu še imaš možnost odločanja. Nimam FB nimam instagrama, Watsupa in podobnih bedarij. Telefon si tudi lahko izberem katerega kupiti. Lahko uporabljam starejše verzije brez pametnih telefonov. Tu pri digitalizaciji pa tega ne moreš, ker te bodo prisilili proti svoji volji uporabljati oz. sprejeti to.
Ja se izvaja nadzorovano ampak spet lahko. Kar se zaenkrat še dogaja na Hrvaškem je prisila. Ne vem, če kaj spremljaš ampak je na silo vse zaradi spet zlagane in izmišljene kao bolezni. Tu je razlika.
Torej tebi je prav, da tisti, ki si izmišljujejo zakone za nas ne držijo tega istega zakona, pričakujejo in zahtevajo pa, da se teh zakonov držimo mi in jih upoštevamo. Če ne, plačamo kazen medtem pa oni neovirano kradejo in goljufajo še naprej. To ti je všeč?
Veš koliko primerov poznam, ko svojci niso mogli do svojih staršev zaradi ukrepov, ki so jih uvedli zaradi tega prehlada kot si napisal. Uslužbenci so jih pa tudi pustili umirati medtem, ko svojci niso vedeli kaj se dogaja z njimi. Prisila.
Če bi stopili skupaj in odločno rekli ne bi bilo drugače. Tako pa vidiš kako je. Ker se nisi hotel cepiti si bil morilec, izdajalec, ker nisem sočustvoval in podpiral Ukrajino sem bil... Vidiš kaj hočem povedati. Saj te pa povsod blokirajo, če kaj narobe in proti temu napišeš.
Mogoče je ravno to, ker nimaš potomcev, nimaš neke borbene želje po tem, da ti je boljše in lepše. Namesto tega se prilagajaš in potiho trpiš stvari, ki nam jih korak po korak vsiljujejo.
BuddhaMonk    (27.10.2023 8:30)
Tule se strinjam z @niet.:) Google, facebook itd., vse to je prostovoljno. Lahko ne uporabljaš. Jaz imam google zarad gmaila. Nimam pa nobenega socialnega omrežja. Če pa ukinejo gotovino, si pa prisiljen v evidentiranje vseh transakcij. Ne le to. Tudi lokacijo s tem izdajam, saj je zabeleženo, kje si plačeval. Pa boste rekli, saj s telefonom si tudi sledljiv. Ne obvezno. Lahko ga doma pustim. Če pa je edino plačilno sredstvo bančna kartica, pa ne moreš nič brez nje.

Znanec, ki dela na Kitajskem, mi je razlagal, kako je tam. Tam imajo za mobilno plačevanje le 1 aplikacijo (WeChat, ki je hkrati tudi instagram, facebook, gmail itd.)). Določene storitve lahko zgolj z WeChat plačaš (recimo cestnino med večjimi mesti). Tako te prisilijo, da imaš telefon vedno s seboj. S tem pa dobijo lokacijo. Med epidemijo so recimo na tako enostaven način onemogočili ljudem, da bi potovali med mesti. Ker če si moral telefon s seboj vzet na AC, so videli, da zapuščaš svoje okolje in je sledila kazen.

Jaz ne mislim, da smo mi že tam. Je pa dejstvo, da so to mokre sanje vsakršnih oblastnikov. Zakaj bi jim olajšali delo?

Kar se tiče sive ekonomije, imata prav. Ampak ta del se v veliki meri lahko uredi z ustrezno kombinacijo prilagoditve obdavčitve (večina bo raje plačala manjši davek in da je vse legalno kot da palamudijo in riskirajo kazni, jih pa v to "silijo" visoke obdavčitve") in inšpekcijskega nadzora.

Glede alternativnih načinov plačevanja pa nimata prav. Kripto je realnost. Z ukinitvijo gotovine ne rešiš problema gotovine pri kriminalu.
partija    (27.10.2023 9:11)
Imamo 50€ na kartici. Ko 36x plačamo s kartico si je 50€ vzela samo banka za transakcije. Torej smo porabili 50€, dodatnih 50€ pa si je vzela banka.
Imamo 50€ v bankovcih. Jaz plačam Budhi 50€, on plača nietu 50€, x36= banka nam ni izpulila iz rok 50€.

Potem pa še dodamo tole:

https://n1info.si/novice/svet/kanadski-premier-proti-protestnikom-z-zamrznitvijo-bancnih-racunov-in-zavarovanj/

Se pravi npr. ko boste zapisali nekaj proti migrantom, vam bo vlada za 1 teden zablokirala račun, ker niste bili pridni. Se ne cepite vam blokirajo račun. Vidijo, da ste porabilo preveč za alkohol blokada računa,...


Ne se hecat, ko to uvedemo poti nazaj več ni.
beneskamaska    (27.10.2023 9:33)
Z vsakim potegom kartice v trgovini, dobi banka cca 2-3%.

In če gotovino ukinejo, bodo imeli popolni nadzor nad nami. In lahko se bekega dne nekdo odloči in zablokira me možnost plačevanja za par dni. In kaj bo potem?
Lahko imaš miljon na racunu, pa boš lačen, ce imaš prazen hladilnik. Primer pac...
Za gotovino, definitivno!
Socialist    (27.10.2023 10:13)
Gotovina je zakon za raznorazne biznise, sem šel podpisat danes.
drek4  ONLINE   (27.10.2023 10:51)
No najprej vam poznavalcem naj povem da vi siromaki ki mislite da bodo bogatasi brez gotovine revezi kot vi, se zelo motite. Vedno se bodo nasli nacini in vedno bo milijonar 50 let pred vami. A vi mislite, da najbogatejsi danes operirajo z gotovino? A res mislite da Jeff Bezoz ali Elon Musk placujeta v trgovini s petimi dolarji in da hodita kupovat jahte s kovckom denarja? Se vidi da ste glupi zato pa ste na dnu. Ukinitev gotovine ne bo prinesla nic drugega kot bedo najnizjim slojem in srednemu sloju. Za tiste ki vlecete kartico morate vedeti, da vlada in ustrezne sluzbe imajo in bodo imele se bolj na enem kliku vse vase podatke. Ko boste kupili nekaj v Mercatorju bodo na zaslonu videli vse: kupil si tam in tam, za tak znesek, v kosari pa si imel cigumije, bel kruh, liter Alpskega in tri kondome. A ste blesavi da si tega zelite? To bo popoln nadzor. In tako kot pravi nekdo, kazni so potem samo se vprasanje casa. Kot na kitajskem. Ko boste naredili napako ne boste smeli kupit karte za avtobus, ne za taxi, ne kupovat v tej in tej trgovini. Pa kaj res mislite da ce ima nekdo totalni nadzor nad vsakim izdelkom, ki ste ga vi kupili, da bo to dobro za vas? Naj vam se povem da Slovaska in Avstrija uporabo gotovine piseta v ustavo, pa ne da ste vi velenjska gamad bolj pametni od Avstrijcev ki imajo najboljse ekonomiste na svetu ze stoletja? Oni tocno vedo da taka kontrola vodi v totalitarni rezim in tega si ne zelijo nikoli vec.

Vlada vam bo govorila kako je to fajn za vas, na koncu boste placevali kar z roko. Ne bodo pa povedali kako fajn je to za njih, ker jih loci samo en klik od tega da vam dajo zanko okoli vratu.

Prepricali so vas da ste se cepili. Prejsnji teden so ven prisli dokumenti Pfizeja kako so vlade morale podpisovat da so cepiva eksperimentalna, da koristni ucinki niso znani in da niso znani negativne posledice. A se spomnite, kako so vam govorili, da je cepivo varno, da posledic ni in da se morate cepit. Kako pa to, ce so sami podpisali, da nihce niti Pfizer ne ve ce cepivo pomaga, in niti Pfizer ne ve kaki so stranski ucinki.

Pametni se niso cepili in pametni ne bodo dovolili da ukinejo gotovino. Vi pa ce ste bili za cepivo in proti gotovini vas prosim da pogledate koliko denarja imate in kaj ste ustvarili v zivljenju. Po mojem ne veliko. Budale.
nudi82    (27.10.2023 11:19)
Budddha monk ni res. Veliko potujem in hotela oz. namestitve ne moreš plačati z gotovino. Tudi letalske karte mislim da ne. Tako kam gres, kje si že vedo. Tudi sam ne uporabljam socialnih omrežij, ampak imam telefon na naročnino, se pravi po signalu tudi vedo. Skriti se danes ne moreš več oz. zelo zelo težko.
Ekonomije se pa ne da rešiti z nižjo stopnjo davka. Ker tudi tistega nebi plačevali. Verjemi
BuddhaMonk    (27.10.2023 12:13)
@nudi82:
Seveda lahko hotel plačaš z gotovino. Tudi letalsko karto. Ampak ne preko interneta.:) Moral bi recimo na potovalno agencijo, da ti oni vse uredijo, ti pa plačaš z gotovino v njihovi poslovalnici. Če hočeš predhodno urejeno. Na recepciji pa vedno lahko hotel plačaš z gotovino. Verjetno tudi na letališču pri ponudniku karto, če bi se zdajle odločil, da želiš danes leteti.

Moja poanta je, da moraš imeti opcijo, da te ne morejo spremljat. Ukinitev gotovine to opcijo v nekem segmentu odpravlja. Se razumeva?
nudi82    (27.10.2023 12:30)
Buddhamonk, maš samo delno prav. Agencija je kot internet, predno kupiš karto das osebno ali passport. Enako v hotelu, lahko ga plačaš z gotovino, ampak v času bivanja si prijavljen z dokumentom in imaš rezervacijo na kreditni kartici v casu bivanja. To niso pravi odgovori, veš sam.
drek4  ONLINE   (27.10.2023 12:44)
Placevanje hotela in letalske karte nima primerjave s placevanjem VSEGA hrane, bombona, kondoma, zdravila, kruha mleka,... to so stvari ki jih clovek potrebuje vsak dan! Najbolj idiotski ste pa ljudje ki vas nafotrajo s tem da bodo vzeli bogatim in potem se boste strinjali z vsem! Kako bedn in butast moras bit da mislis da ti bo to pomagalo! Ne bo ti, ostal bos luzer pa ce bogatim poberejo pol ampak jim ne bodo ker bogat je bogat ker je pametnejsi od tebe. Usedel se bo na letalo in bo sel posel delat drugam. Ti pa bos ostal brez bogatih in njihovih podjetij ki vam revezom dajejo kruh da ste sploh zivi. Ce si zelis to lahko gres v kako najmanj razvito drzavo na svetu pa da vas vidimo.
nudi82    (27.10.2023 13:08)
drek4, lepo bi prosil če teme ne komentiraš, ker do tvoje prve objave je debata potekala brez žaljenja. Kaj je kdo koga nafotral naj tebe ne skrbi, jaz bi se bolj zamislil kak nickname imaš, ker veliko pove, kaj sam misliš o sebi.
Debato zapuščam, ker se vedno najde kakšen 💩, ki uniči debato. Lp
partija    (27.10.2023 13:17)
nudi82
Pa kaj bo država pobirala ddv, če so sami največji lopovi? Oni lahko poberejo 300x več ddv ko boš ti imel isto, državni dobavitelji pa več. Saj pa država pobira rekordno število davkov, ddv imamo še vedno krizni pa kaj imaš več? Ti bi zdej iz čiste faušije zato, ker ima nekdo brezposelen boljši avto kot ti zategnil zanko celemu človeštvu? Jezi te sosed, ne motijo te pa milijarderske multinacionalke, ki imajo sedeže po davčnih oazah?
Jaz bi tudi najraje fuknil omiki tisto denarnico čez pol trgovine ko 5 min našteva tiste kovance na blagajni. Pa nisem tako neumen, da bom šel sedaj iz praktičnih razlogov ukinjati gotovino, čeprav jo sam zelo redko uporabljam. Daj si malce poglej dokumentarce o nadzoru ljudi na Kitajskem, če si res tako neveden. Vsak človek ima svojo mapo kamor se beležijo podatki. Tudi o vsakem izmed nas ima google celo goro podatkov. Pa verjetno ne zato, da bo imel revež več.
BuddhaMonk    (27.10.2023 13:29)
@nudi82:
Kjerkoli si nastanjen, ponudnik prijavi nastanitev policiji (vsaj pri nas je tako, zdaj po novem policija dobi podatke preko Ajpesa, kamor se vrši prijava gosta; verjetno je v tujini enako), tako da itak vedo, kje si. Letalski promet je pa sploh podvržen najstrožji varnosti. Ampak napisal si, da ne moreš z gotovino plačat, pa sem te popravil.

Sicer pa si iskal primere, ki jih že zdaj ne moreš z gotovino opravit, pa še zanje ne velja. Ko pomislim sploh ne vem, česa ne moreš z gotovino plačat pri nas.

Bolj pomembno je to, kar @drek4 omenja, vsakdanja anonimnost. Nakupi, posoja gotovine družinskemu članu /prijatelju, nagrada vnuku za dobro oceno itd.. Tovrstnih transakcij opraviš mnogo več kot nakupov kart in plačil hotelov. Brez gotovine mnogi izmed njih postanejo neživljenjski. A boš otroku dal kartico, da si gre sladoled kupit na morju na plaži? A boš klošarju preko flika nakazal? Miljaužent je teh primerov, ko uporabljamo gotovino, pa se sploh ne zavedamo. In pri teh transakcijah nihče ne ve, da si jih opravil. In tudi nikomur ni potrebno vedet. Kot ni potrebno, da mi kamero namontirajo na glavo, da bi spremljali vsak moj gib, četudi ničesar ne skrivam. So pa območja, kjer varnostne kamere sprejmem. Me razumeš? Tudi za zasebnost gre.
drek4  ONLINE   (27.10.2023 14:53)
Gotovina in z njo zasebnost je ena od osnovnih pravic, ki jo se imamo, pa se te je vedno manj. Ko boste pustili da vam vzamejo vse, kaj boste pa imeli? Delali boste kot mravlje 10 ur na dan, hitro prileteli domov in pozrli nekaj iz Eurospina, hitro zaspali in gremo ponovit vajo. Tocno tja greste, samo se ne zavedate. Enako kot prasic ki veselo koraka cez travnik v klavnico.
ex sulc mare    (27.10.2023 16:31)
Gremo resno. Gotovina, denar, Cash, mora bit. Pa magar tudi v Ustavi, čeprav je smešno, žaostno pač kakor se komu to sliši. Kot penzionist grem 1 in 2 v mesecu na BA in dvignem pokojnino. Nato operiram čez mesec z gotovino ( pa ne Antejem ).
padobranac    (27.10.2023 20:02)
Samo nekaj bi dodal, kaj pa ,će crkne terminal zelo veliko stvari lahko gre narobe pri elektronskem plačilnem prometu! Pa poglejmo,, recimo jaz imam v žepu sto evrov , ti pa na kartici 10 miljonov evrov oba se znajdeva pri kmetu in bi rada kupila 20 kil krompirja, kdo po vaše bo jedel ? Avstrijci so pravico do poslovanja z gotovino že zdavnaj zapisali v ustavo, so že vedeli zakaj.
motofrik    (28.10.2023 8:29)
ex sulc mare... isto.
črnc    (28.10.2023 12:17)
Se strinjam, vpisat v ustavo pravico do gotovine, sam mene bolj skrbi, ko se jim bo zahotelo, bojo naredili po svoje,tko kot vse drugo, raja bo pa tiho, kot do sedaj.
motofrik    (28.10.2023 15:04)
črnc...naši bi si že dali kaj dopovedati, v Bruslja prihajajo komande.... Zato pa pravim, da nismo niti 's' več od samostojnosti in suverenosti.
Glede gotovine je pa še ena, za nekatere nepomembna zadeva, -veliko nas zbira različne kovance... tega ne bo več. Meni je nekaj prečudovitega, ko odprem album s kovanci in jih občudujem. Od rednih do jubilejnih 2E.
Kot je že padobranac zapisal, ko se znajdeš nekje, bogu za hrbtom... je zelo fajn imeti kakšen bankovec. Vzamimo en primer, ne tako redek, ko POS terminali ne delajo v kakšni trgovini. Kliče naprej 'kdo ima gotovino', drugi pač čakajo. Tako se lahko zgodi, črn scenarij, vsakemu ki ne bo pihal v isti rog z oblastjo...če se gotovina ukine. Imaš deset tisoče evrov na računi, pa nimaš dostopa.... samo za primer. No, naredili bodo pa itak po svoje, če bomo tiho spremljali in kimali.
winzer    (28.10.2023 18:53)
Gotovina ja, da jo bo le dovolj...
14.divizija    (28.10.2023 20:04)
Enkrat bo zagotovo prišel čas, ko ne bo več gotovine. Pa naj bo to čez 5, 10, 50 let.
drek4  ONLINE   (28.10.2023 20:50)
Tudi ce bodo morali pustit gotovino ze imajo nov plan, sem glih bral. Bodo pa ukinili bankomate. Kdo bo pa hodil na salter po denar? Noben. Evo, dosegli bodo svoje.

Ja 14 divizija, bo prisel, samo takrat bos ti se vecji suzenj in se manj pravic bos imel. Si vesel?
BuddhaMonk    (31.10.2023 12:59)
Po val 202 je bil pred kaksno uro prispevek, da so zbrali preko 30.000 podpisov. Sklepam, da je cilj dosezen?

Sicer pa zanimiv podatek. Po (ne vem kateri) raziskavi v Sloveniji na fizicnih placilnih mestih opravimo 73% placil z gotovino.



Neprijavljen uporabnik - ne moreš dodajati odgovorov
Prijavi se (ali pa se registriraj)

-+- Velenje.com -- Original since 2000 -+-
Pravila uporabe  |  GDPR na Velenje.com  |  Oglasevanje na Velenje.com  |  O nas  |  [email protected]