Velenje.com uporablja piskotke, ki so nujno potrebni za delovanje strani ter piskotke zunanjih partnerjev, s katerimi belezimo statistiko obiska.
Vec o piskotkih najdes tukaj. S klikom na povezavo soglasas z uporabo piskotkov: Sprejmi
  Velenje.com
 Vzdevek  Geslo   Nov uporabnik | Geslo? 

S prijavo potrjujem, da sem seznanjen(a) s pravili GDPR 
  Velenje.com   Diskusije   Sport   Novice   Obvestila MO   Strokovnjak    Pogrebi   Online 314

Velenje.com : Diskusije : Razmišljanja : Vprašanje
 

kolesarski pas šalek (Neznan 9.7.2019 16:14)

Pa se je skoraj zgodilo tisto kar je že nekaj občanov opozarjalo. Okoli 10:30 ure se odpravim proti avtu in gledam kako oče in hčera brezskrbno kolesarita po zmazkih, ki so kao kolesarski pasovi v Šaleku in ravno v tistem trenutku za daljšim vozilom zapelje manjše osebno vozilo iz parkirišča in bum. Na srečo je bila verjetno samo materialna škoda (ris na odbijaču), ne predstavljam pa si kaj bi bilo, če bi se stvari zgodile kako drugače.
Dogodek me je napeljal na to, da sem šel na splet in malo raziskal kako sploh morajo biti te steze narejene in kaj hitro ugotovil, da kot marsikaj pri nas v Velenju (ker se dela, samo da se dela, pa da je vmes Andrejc ali Ročnik), da so te kolesarske steze popolnoma v nasprotju z zakonodajo. Parkirišče ima kategorijo parkirišča, prav tako je možno tudi vrisati kolesarske steze kot souporabo voznega pasu, vendar mora biti ta oddaljena najmanj 110 cm od prečno parkiranih vozil, kar pa v Šaleku niti najmanj ne drži (pa še kje drugje). O vsem govori uradni list št.36/2018, vendar naši nesposobni predstavniki na občini verjetno niso niti preverjali kaj je kdo projektiral in ali so stvari v skladu s predpisi.
Vedno so se po tem parkirišču vozila kolesa od kar pomnim, vendar se je to dogajalo po sredini parkirišča, ker je tako bilo varno tako za kolesarja kot za voznika osebnih vozil, da so lahko pravočasno odreagirali.
Zdaj pa nekaj vprašanj, za katere pričakujem, da bodo vrli občinarji odgovorili, ker dobro vemo, da berejo ta portal. Verjetno to zanima marsikoga ne samo mene.

- Kdo je odgovoren za potrditev projekta, v primeru, da pride do nesreče? Če mojega vnuka zbije avto, ne bom tožil voznika, ampak odgovorno osebo, kateri je potrdil tako BUTAST in NEPREMIŠLJEN projekt. Prosim za ime in priimek!

- Zakaj niste naredili kolesarskega pasu po sredini vozišča, s tem ne bi ODVZELI nemalo parkirnih mest, katerih je že tako primanjkuje po celem Velenju?

- Kdaj nameravate pregledovati končana dela in ne samo sedeti v pisarnah, ker so prometni znaki na teh odsekih popolnoma napačni, da ne govorim o drugih nepravilnostih po Velenju?



sitemeter  ONLINE   (9.7.2019 18:03)
Ne seri pa pejt na kolo.
kuhalnica    (9.7.2019 18:25)
Neznan ,če si vse prebral in na koncu postavil vprašanje odgovorni osebi.Bi moral tudi prebrati da za kolesarja tam kjer je vrisana kolesarska steza odgovarja voznik avtomobila tako dolgo dokler kolesar ne pride na varno Oziroma,da ga voznik brez vseh nevarnosti prehiteva.Prav tako voznik avtomobila kateri se vključuje v promet z parkirnega prostora odgovarja za kolesarja kateri je že na kolesarski stezi.
BuddhaMonk    (9.7.2019 20:17)
Tole je imel v mislih. 14. Clen, 5. Tocka. Je tudi slikica zraven in gotovo v saleku to ni izpolnjeno.

"7(5) Varovalni odmik kolesarskega pasu od pasu za vzdolžno parkiranje mora biti najmanj 0,75 m, za parkirno nišo s poševnim ali pravokotnim parkiranjem pa 1,10 m."

http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV13447

Sem pa preletel celoten dokument in sem zacuden, da sta ureditev od tunela proti domu ucencev in pa ureditev mimo zgornjega parka po askercevi dovoljeni. Torej, da je kolesarska steza zarisana na voznem pasu in ga "odzira". Meni vse skupaj deluje na silo narejeno in da ni varnost kolesarjev bila glavno vodilo.
kuhalnica    (9.7.2019 22:08)
Seveda je vse zakonito ,zato pa če povoziš na tej stezi kolesarja ne glede ,da je kolesar vozil po stezi je zmeraj kriv voznik avtomobila.
sahbazz    (9.7.2019 22:39)
Sam se cakamo na redarje ko bodo zaceli delit obvestila na avtomobile kjer se parkira na tej kolesarski poti. Ze prej nisi nasel parkinga, zdaj pa so jih vzeli vsaj 15.
sitemeter  ONLINE   (10.7.2019 7:35)
1. Ziher ti narisani deli niso kolesarska steza, ki bi jo tretirali kot pišejo zgoraj iz zakona, kot kolesarski pas.

2. a pol za vas pametnjakoviče v avtomobilih, če ni narisano, se kolesarji po cesti ne smemo vozit, zdaj ko pa je narisano, mate pa problem, ker morate pazit na kolesarje.

Mater, eni mate pa res povno omejitvenih pasov. V glavi.
BuddhaMonk    (10.7.2019 8:16)
@sitemeter:
A znaš ti normalno komunicirat al boš vedno zdravil komplekse tu gor z žaljenjem?

Če tam ni kolesarskega pasu, se praktično noben kolesar ne pelje, ker se vsak po pločniku ali kje naokoli (vozim se dnevno tam, pa še nisem na kolesarja naletel). Če pa je pas, pa se lahko pričakuje, da se jih bo več vozilo. Kaj meniš, katera situacija je nevarnejša (pa ne pravim, da je ultra nevarno)?
BuddhaMonk    (10.7.2019 8:20)
Pa če komentiraš, daj preberi, kaj komentiraš.

"6. člen

(kolesarski pas na vozišču)

(1) Kolesarski pas je vzdolžni del vozišča, ki je označen s predpisano prometno signalizacijo in je od prometnega pasu ločen z ločilno neprekinjeno ali prekinjeno vzdolžno označbo. Namenjen je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

(2) Kolesarski pas na cestah v naselju, ki je od prometnega pasu ločen s prekinjeno vzdolžno označbo, je poleg prometu iz prejšnjega odstavka namenjen tudi prometu drugih vozil.

(3) Kolesarski pas je namenjen enosmernemu prometu kolesarjev in mora biti izveden ob desnem robu vozišča."
sitemeter  ONLINE   (10.7.2019 8:50)
BuddhaMonk

No saj, ni ultra nevarno. Kolesarji se naj vozijo po cesti ali po tem narisanem pasu, ne pa po pločniku, kjer je pot za pešce (in ni posebej kolesarske steze ali pločnika).

p.s.
Zelo redko žalim, predvsem takrat, ko želim, da se kdo obregne v moje pisanje o določeni temi. ;)
Tk, da oprosti, če si osebno prizadet. Niti ni letelo na tebe tiso o pasovih v glavi.
sitemeter  ONLINE   (10.7.2019 8:58)
Meni se to še vedno zdi bolj varno. Vozniki motornih vozil so tistih par metrov, kjer je narisan ta pas za kolesarje, bolj pozorni na kolesarje.
Kaj je bolj prav in bolj po pravilniku ali zakonu pa naj odloča sodišče, če bo potrebno.
Zunaj zabačendola (glej Velenje) in slovenistana (glej Slovenije) pač to poznajo marsikje pa se ne sekirajo, ker vejo, da je taka izvedba, kjer ni druge možnosti, lažje in ceneje za vse udeležence v prometu. Primer: krožišč, kjer smo v 10 letih nekako skapirali, da ni problem premalo krožišče (npr. to pod skakalnico) in da je treba čez krožišče enako pozorno, previdno predvsem pa POČASI peljati pa ni problema. Naslednja stopnja je, da moč avtomobila in hitrost s katero pripelješ v krožišče ni premo sorazmerna s prednostjo na cesti.
lumpa    (10.7.2019 9:25)
Z dogodkom nisem seznanjena, vendar sem tudi sama ugotavljala, da bo ta "kolesarska steza" vir problemov. Ni logično, da je takoj pred/za parkiranim avtom. Takoj, ko vzvratno zapuščaš parkirni prostor, imaš kot voznik en kup težav - včasih je zaradi večjih avtov ob tebi vse skupaj nepregledno. Nesmisel je tole. Klic po nesreči.
zag_prav    (10.7.2019 10:37)
@BuddhaMonk: prosim povej mi, kdaj pa je bilo na naši občini narejeno kaj z mislimi na varnost občanov? Jaz ne poznam nobenega primera.

Mislim, da je odpiralec malo zgrešil rubriko, kajti te kolesarske poti, pasovi itd. so samo "kraja in pranje" denarja, tako občinskega kot EU in spada bolj v rubriko politike, ampak vseeno. Natanko čez 3 leta ko bodo ponovno ponujali golaž in postavljali štande ter nagovarjali občane, bodo izpostavljali kako so naredili 14km+ kolesarskih poti. Poleg tega pa bo nekdo zaslužil mastne provizije. Ste si pogledali ocenjene vrednosti investicije za ta barvanja cest? Govora je o milijonih. Za ta denar dober gospodar z zaslužkom naredi konkretne infrastrukturne projekte. Glede na to, da bo 80% kolesarskih pasov samo pobarvanih, lahko pričakujemo, da bomo vsakih par let toliko plačevali, da se bodo barve osveževale?! Ker projekt s copy/paste sličicami ne more biti toliko drag, pa še to je verjetno delal kakšen študent za 4eur/h.

Mi je pa zanimiva opazka odpiralca za opozicijo, katera ima sedaj na pladnju zadevo, da nekaj naredi in si dvigne zaupanje občanov, razen, če oni tudi niso dobili kos pogače in so sedaj tiho kot miši. Spomnim se tudi kako je župan na soočenju na predzadnjih volitvah v svojem govoru izpostavil, da je videl kolesarja, kateri se je vozil od Velenja proti Dobrni in se zgrožal kako se izpostavlja nevarnosti. G. Župan to kar ste vi naredili zavestno ste še bolj ogrozili občane, otroke, družine itd. Proti Dobrni se pelje tu pa tam kakšen "heroj", na teh stezah se bodo pa vozili neizkušeni otroci, starejši občani. Če bi imel več časa bi se lotil zadeve in cel projekt porušil, kajti zanesljivih nepravilnosti je več kot dovolj, da bi komisija za dodelitev sredstev hitro ugotovila, da se gre samo za pranje in krajo denarja ter seveda zavestno izpostavljanje nevarnostim kolesarjev in občanov. Mogoče se pa kdo iz opozicije res opogumi in naredi nekaj dobrega po čemer ga bodo občani/volivci prepoznali čez 3 leta.

@sitemeter: načeloma se mi zdi nesmiselno tebi dajati replike, ker pogosto puščaš vtis, da si eden izmed njih ampak vseeno. Prej ko ni bilo označb na poti, so se kolesarji ravno tako peljali, ampak so se peljali varno oddaljeni od parkiranih vozil (načeloma po sredini vozišča), sedaj pa je normalno da peljejo po označenem delu in s tem ogrožajo v prvi vrsti svojo varnost.

Ne glede na to ali je kolesarska pot ali je ni, načeloma odgovornost za nesrečo, razen v izjemnih primerih, prevzema voznik avta.

Zdaj bom pa rekel še eno zelo nizko, kar ni v moji praksi. Privoščim vsakemu, kateri ta projekt podpira in trdi, da je pravilno izpeljan, da doživi nesrečo in občuti na svoji koži, kar opozarjamo tisti, kateri nismo v vaši sekti. Vsem kateri se pa vozijo tam ker pač nimajo druge izbire pa želim čim manj stresa in varno vožnjo.
sitemeter  ONLINE   (10.7.2019 12:54)
zag_prav
Kake bolane maš pa ti. Tale je še posebej lovska: "Prej ko ni bilo označb na poti, so se kolesarji ravno tako peljali, ampak so se peljali varno oddaljeni od parkiranih vozil (načeloma po sredini vozišča), sedaj pa je normalno da peljejo po označenem delu in s tem ogrožajo v prvi vrsti svojo varnost."
kolesar je kolesar in drugi udeleženci morajo paziti nanje, če se vozi po desni strani pasu, kar je tudi edino pravilno, ali pa po sredini.
Pa probite enkrat ne iskat probleme v rešitvah.
zag_prav    (10.7.2019 13:45)
Kakšne rešitve neki?! To ni rešitev, to je ena večjih bedarij kar so jih kadarkoli naredili v Velenju. Celoten projekt je postavljen napačno. Človek bi še nekak požrl večji del teh stez (absolutno ne ta čez parkirišča), če ne bi bilo govora o abnormalnih stroških le-tega.

Povej mi ti pametnjakovič kako pa so prej kolesarji peljali po tej poti? Butast si tako, da se ven ne vidiš, toliko si padel pod vpliv, da že sam sebi škodiš. To je parkirišče fant in to frekventno parkirišče. Minili so časi malih avtomobilov. Zdaj boš še trdil, da je projekt v skladu s predpisi?! NI! Odpiralec ti je podal še uradni list kjer najdeš vse zahteve, pa še tok nisi, da bi si prebral. Če poznaš situacijo in lokacijo, veš, da je pas odaljen ponekod celo manj kot 50cm od parkirišča.

Se spomniš kako smo se 25 let nazaj s kolesom peljali proti jezeru po industrijski coni mimo Dinosa? V smeri vožnje avta. Kako se vozimo sedaj? Po kolesarski potki, vsi na eni strani. Kaj ti to pove? Da se voziš po tistem kar ti naredijo in tukaj je ravno tako. Bolj plastično ti, oprosti, ne morem razložiti. Če si se ti 2x na kolo spravil in misliš, da obvladaš potem se krepko motiš. Ker pravi kolesarji se ne bodo vozili tukaj po Šaleškem parkirišču ampak gredo tam kjer so za manj denarja kot bodo narejeni naši pasovi, naredili pravo panoramsko kolesarko pot. Tukaj se bodo vozile družine, otroci in ostali, kateri so prepričani, da sedaj ko so črte na tleh, lahko brezskrbno kolesarijo. Pa ne tisti kateri živijo gor. Tisti ne upoštevajo teh označb, ker dobro poznajo nevarnost in se vozijo kot prej, ker to pot uporabijo samo za izhod iz bloka do ceste.

@sitemeter, veš kaj ti predlagam. Daj se vozi 1x dnevno po tem parkirišču, ampak po teh zarisanih stezah. Uslugo mi boš naredil, ker te bo do konca tedna zagotovo en spravil v bolnico in bo vsaj 10 dni mir od takšnih bedarij na diskusijah.

Da ne govorimo kakšne neumnosti delajo vozniki po cestah nad parkom, kjer se vozijo sedaj po sredini ceste, ker mislijo, da je potrebno voziti med temi pasovi. Pravih črt, katera delijo levo in desno cestišče tako ni več videti.

Edina stvar s katero se strinjam je ta, da je kolesar šibkejši in ga moraš paziti. Ampak ravno to razlagamo vsi z zdravo pametjo. Če ga ne vidiš, ga ne moreš pazit. Jasno sedaj? Bližje parkiranih vozil se peljejo, manj verjetnost je, da ga vidiš pravočasno.
Butchman    (10.7.2019 14:09)
Poudarja se kolesarje, poudarja se varnost, poudarjajo se novi metri kolesarskih poti.. A vse to, kar smo dobili, je par kantic beleža.. Kolesarske preblizu cestišča, prehodi slabo narejeni, robniki previsoki in hkrati nevarni, nekaj prehodov nevarnih,... Škoda, da ni bomo izkoristili priložnosti, kot kaže, nam bo andrejc se naprej delal škodo... Kolesarske steze, stanovanja, otroška igrala, parki, drevesa.. Pri niti enem se ni izkazal, moje mnwnje.. Ko bo pričel izbirati še kulturni program za prireditveni oder, takrat, moji someščani, takrat je po nas..
BuddhaMonk    (10.7.2019 14:28)
@sitemeter:
Ok, np.:)

Je pa dejstvo, da na šaleških parkiriščih je očitno nevarno in v neskladju s predpisi. Mogoče se komu pikolovskemu da v roke vzet meter in kotomer in it čez celotno traso in merit, če je vse v skladu.:) Verjetno se najde še dosti problematičnih točk. Ker sem bil presenečen včeraj, da je ta pravilnik tako kompleksen (cm in koti navedeni za vsako situacijo).
BuddhaMonk    (10.7.2019 14:33)
@zag_prav:
V Šaleku je dejansko nemogoča situacija. Recimo da imaš majhen avto. In desno od sebe parkiran kombi. Ni varjante, da zapelješ ven rikverc na varen način za morebitnega kolesarja, ki se ravno takrat pripelje. Saj zato je verjetno v pravilniku zapisano, da mora biti razdalja 110cm, da je varnostna cona vmes. Sicer se pa strinjam s poanto. Le nerad direktne obtožbe pišem, ker nimam s čim stat za njimi.

Gor pri kotalkališču pa sem se jaz tudi že peljal po sredini, ker ni ločilne črte na sredini cestišča in seveda sklepaš, da je treba med kolesarskima pasovoma peljat.:)
BuddhaMonk    (10.7.2019 14:34)
Niti ni potreben majhen avto. Samo kombi mora biti parkiran zraven.
sitemeter  ONLINE   (10.7.2019 14:53)
Pešec in kolesar se mora tretirat kot avtobus. Pravilo iz avto šole.
Old Punca    (10.7.2019 21:31)
Mene pa zanima, če prej kolesarji tod niso nikoli vozili?
Zdaj vedo, kje je meja, vozniki vemo, kako daleč se umakniti, ko jih obvozimo. IN vedno smo jih morali obvoziti.
Mislim, da ta način prispeva k varnosti. Me pa zanima, kdaj bo kdo kolesarjem povedal, da ne smejo voziti po pločniku in da ne prehodu za pešče, kjer ni kolesarske poti, nimajo prednosti. Znanje prometnih predpisov pa je tabula rasa za veliko kolesarjev, tudi onih hudih, ki ponoli vozijo brez luči.
arijec    (15.7.2019 11:52)
old punca, kolesar nikoli nima prednosti na prehodu čez cesto.

(1) Voznik mora pri vključevanju v cestni promet ali v promet na prednostno cesto pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po prometnem pasu, na katerega se vključuje, pri prečkanju prometnega pasu pa vozila, katerih smer vožnje seka:

če ni prehoda za kolesarje, je samo prehod za pešce, mora iti čez ob kolesu.

Če ga povoziš na kolesu, bo sam plačal kazen in popravilo avtomobila.
arijec    (15.7.2019 11:54)
primer: https://www.dnevnik.si/1042561007

in tako je edino prav.
Ad36ela    (15.7.2019 13:18)
arijec

Če povoziš kolesarja, ki sedi na kolesu in pelje po zebri za pešce pa tam ni kolesarske poti ob zebri za pešce

potem boš njegove poškodbe, ipd. plačal ti,

kolesar bo pa plačal prekršek ker se je peljal tam kjer ni kolesarske poti.

Namreč, če se ti pijana oseba vleže na cesto in ga ti ne vidiš pa ga povoziš boš kazni plačeval ti, poškodbe pešca, ipd. , pijana oseba bo pa plačala prekršek ker je ležala na cesti.

Če se pa motim, prosim, me pa popravite. Hvala.
arijec    (15.7.2019 13:47)
če ti zapelje pod kolesa avtomobila, bo sam plačal, ker je sam kršil zakon in povzročil prometno nesrečo. Če je pa recimo kolesar na zebri, že na sredi ceste, tako da bi se lahko varno ustavil,
pa ga zbiješ, boš pa odgovarjal.
Ad36ela    (15.7.2019 15:07)
Midva se ne strinjava med seboj zato prosim za 3. mnenje. Hvala.
arijec    (16.7.2019 9:04)
mi2 se ne strinjava? lol, ne strinjate se z zakonom: https://zakonodaja.com/zakon/zprcp/56-clen-vkljucevanje-v-cestni-promet
arijec    (16.7.2019 9:06)
sicer pa telefon v roke; avtošola, policija ima vse te inf.:)
Ad36ela    (16.7.2019 15:46)
Je treba vedeti kaj je prekršek in kaj ni prekršek. Tu pa mešaš pojme. Če grem čez cesto tam kjer ni prehoda je to prekršek. Če se peljem čez cesto tam kjer je prehod, ni pa kolesarske steze ob prehodu za pešce je to prekršek. Če zapeljem na avtobusno postajo z avtom je to prekršek.



Neprijavljen uporabnik - ne moreš dodajati odgovorov
Prijavi se (ali pa se registriraj)

-+- Velenje.com -- Original since 2000 -+-
Pravila uporabe  |  GDPR na Velenje.com  |  Oglasevanje na Velenje.com  |  O nas  |  [email protected]